by Mitoş Micleuşanu

  Habar nu aveam că Mitoş Micleuşanu, pe lângă faptul că e un prozator excelent, cu stilul lui experimental pur şi simplu electrizant, este şi un talentat pictor, fotograf şi desenator, aşadar un artist desăvârşit (şi totodată muzician, el fiind the man behind Planeta Moldova şi autorul albumului de muzică ambientală Pneumaton). L-aş considera în egală măsură dramaturg, având în vedere gradul de teatralizare al prozei lui (dovadă faptul că textele lui sunt în proporţie de 85% cele care au stat la baza piesei „Deformaţii”, despre care am scris într-un post anterior). I-am descoperit blogurile întâmplător (încântătoare întâmplare): unul dintre ele conţine  picturi şi fotografii, celălalt desene. Am fost atât de fericită de descoperirea asta, încât mi-am salvat lucrările lui pictură cu pictură, desen cu desen şi fotografie cu fotografie. Aşa am aflat că de fapt Mitoş Micleuşanu a ajuns în literatură via arte plastice (a avut numeroase expoziţii înaite de a se apuca de scris în mod oficial, a urmat liceul de arte plastice şi academia de arte vizuale, ba chiar există şi un album cu lucrările lui numit Amokalipsis). E o armonie fantastică între lucrările lui scrise şi cele vizuale, o concordanţă care mă face să visez la o expoziţie by Mitoş Micleuşanu, în care fiecare desen, pictură şi fotografie să fie însoţite de câte un fragment din Organismecanisme, Kombinatul, Tuba Mirum sau Kasa poporului.
02_1
Apocalipsa

 

 

 

 

 

 

 

 

picturi şi fotografii de Mitoş Micleuşanu
http://ermetic.blogspot.com/

desene de Mitoş Micleuşanu
http://lobotomat.blogspot.com/

albumul Pneumaton

http://www.archive.org/details/diafragma_937

Mitos Micleusanu citind un poem alaturi de Mihai Vakulovski

Published in: on Iulie 17, 2009 at 10:27 am  Comentarii închise la by Mitoş Micleuşanu  
