Ce ascunzi în palmă?

Poemul meu preferat din volumul „Un anotimp în Berceni” de Claudiu Komartin

nathalie-rozesergi01_1234714772<

Ce ascunzi în palmă?

Tot ce e înăuntru toată chestia aia învăluită într-un abur auriu
susurând a împăcare şi linişte
s-a surpat
parcă aş avea iar 8 ani şi toată puştimea din vecini
nu vrea altceva decât să-şi şteargă bocancii pe mine
arată-ne ce ascunzi în palmă, arată-ne
îmi spun ei
după ce s-au aşezat ne-ntrebati
şi mă pocnesc peste ceafă îmi zdrelesc buzele
cu palmele lor înnegrite de praf
pe care şi le mai şterg uneori cu scuipat
în timp ce eu hohotesc şi hohotul meu se întinde ca o apă
limpede peste masa cuprinsă de flăcări
arată-ne arată-ne arată-ne totul
flăcări sumbre şi reci pe care nimeni nu le observă

am intrat într-un spaţiu strâmt şi prost luminat
după câteva clipe am înţeles că nimic nu o să mai fie la fel
nimic nu va putea înlocui camera îngustă şi primitoare
în care am crescut
în care am avut primele experienţe şi am visat cu ochii deschişi
acum ochii mei încă mai încearcă să se obişnuiască
îmi arde gâtul
parcă aş respira nisip
iar asta e numai o parte a poveştii

nu mi-a luat mai mult de 30 de secunde
am fugit fără să privesc inapoi
nu mai voiam nimic
nu mai voiam să fiu bun sau măcar viu nu mai voiam
nici să le fac tuturor proştilor pe plac
arată-ne ce ascunzi în palmă, arată-ne!
mă împiedicam la fiecare pas alunecam prin noroi
nu mai puteam nici să urăsc
eram nerăbdător şi ostil şi aş fi primit orice

sunt un iepure uite cum fug

sunt un şoarece într-un labirint îngheţat
zdrobeşte-mi capul mai repede

arată-ne arată-ne arată-ne totul

sunt o insectă brutală şi tânără
iubeşte-mă

Published in: on August 8, 2009 at 8:26 pm  Comments (5)  

5 comentarii

  1. si mie imi place poemul asta tare mult

  2. n-am zis ca nu sunt bune, ci ca nu mi se pare stilul lui claudiu. din punctul asta de vedere mie clar nu ar putea sa-mi placa cel mai mult vreodata din „un anotimp in berceni” un poem cu tatuca

  3. pai nu-i nimic clar, pt ca poemele cu tatuca-s foarte bune, dar mie imi plac mai mult altele

  4. ah, da, clar :))))

  5. eu tot nu stiu care e poemul meu favorit din volum, ceea ce e bine 🙂
    dar nu e unul cu tatuca, asta-i sigur.


Comentariile sunt închise.

