MNLR

Azi am vizitat Muzeul Literaturii Române. Era pe lista de „choses a faire” înainte să plec din ţară, cine ştie pentru cât timp.. Nu ştiu cum de mi-a scăpat tocmai muzeul ăsta până acum, poate pentru că am ajuns acolo doar cu ocazia a vreo 2 cenacluri Euridice care m-au scârbit într-un hal că am ajuns să percep subconştient locul ăla ca pe un fel de prăvălie a lui Mincu şi atât. Prăvălie în care n-am avut chef să mai calc. În mare parte vizita mea i se datorează lui Dragoş, care m-a ademenit cu postul ăsta.

ce mi-a plăcut: ideea cu xeroxurile la manuscrisele intangibile de dincolo de vitrine, deşi nu ştiu dacă e chiar o idee excelentă având în vedere că lipseau multe dintre ele…
deh, nici tu paznic, nici tu supraveghere video, nimic.. doar o tanti taaare drăguţă care m-a întâmpinat cu un zâmbet luminos şi care seamănă foarte bine cu Nora Iuga -motiv pentru care nu mai puteam să-mi iau ochii de la ea 😉
2. portretele unor scriitori: o Mariana Marin atât de finuţă, un Leo Butnaru cu o privire sfredelitoare Image0079 leo_butnaru
3. ideea cu calculatorul cu touch-screen în care erau biografiile tuturor scriitorilor reprezentativi, clasaţi în funcţie de curent literar sau perioadă

ce nu mi-a plăcut: 1. nu scria pe obiectele de mobilier cui aparţinuseră şi trebuia să deduci că probabil unuia dintre scriitorii subiect ai sălii respective. dar cui exact? frustrant.
2. gafe de genul: pe calculator la secţia critici la Eugen Simion era poza lui Alex Ştefănescu şi viceversa :))) – postez foto doveditoare, de o calitate foarte proastă pentru că au fost făcute cu mobilul. dar sper că se vede ce zic aici. Sau: scriitori care deşi s-au stins din viaţă de ceva timp, sunt menţionaţi numai cu anul naşterii
3. prea puţin suport audio şi video (chiar nu înţeleg de ce au mai introdus secţiunea asta dacă tot erau numai un Doru Stănculescu şi o Mirabela Dauer 😀 )
4. extrem de puţine exponate (chiar am fost şocată de sărăcia de „material”), părea mai mult o expoziţie temporară, donaţie a vreunui amator. Cred că proful meu de română din liceu are mai multe manuscrise şi obiecte care au aparţinut scriitorilor decât sunt expuse aici.

Published in: on August 25, 2009 at 6:51 pm  Comments (2)  

2 comentarii

  1. da, chiar dumneata :p a fost o placere leapsa, sa te mai gandesti la de-astea ca sunt binevenite 😉

  2. si mie mi-a placut! eu te convinsesem? 🙂
    si mersi pt leapsa (c-ai raspuns)


Comentariile sunt închise.

